Knitable me

Bag brandet Knitableme står Cecilie Dam Bertelsen, som designer og udvikler strikke og hækleopskrifter til store og små. Cecilies henter sin inspiration i familiens sommerhus på vestkysten, hvor naturen vokser vildt og elementerne mødes i sin fulde styrke. Hvor nærvær, kærlighed og ro forenes. Et frirum i en hektisk hverdag.

Knitable me brandet symboliserer skaberlyst og strikkeglæde. Cecilie søger med sit strikkedesign at skabe et univers, hvor flere får lyst til at tage det traditionelle håndværk i brug, og derfor er langt de fleste opskrifter også skrevet til nye strikkere. Øvede strikkere kan selvfølgelig også være med :)

 

"Jeg har længe ønsket at skabe et designunivers, hvor alle kan være med. Mine opskrifter tager udgangspunkt i enkle teknikker, og leger med struktur og mønsterstrik. Diagrammer har skrevne beskrivelser tilknyttet og indeholder opskriften en særlig teknik, er der henvisning til, hvor du kan finde videovejledning (Youtube). Jeg har altid været fascineret af, hvor meget man kan med ret- og vrangmasker, og hvordan strukturstrik kan løfte ethvert design. De fleste opskrifter er skabt i takt med, at jeg selv har opdaget en ny teknik, som jeg gerne ville prøve af."

 

12 Months of Knitting er et strikkefællesskab, som skal inspirere til fordybelse og skaberglæde. Følg med på instagram under #12mok2019 og #12mok2019fo. Du er også velkommen i Facebook gruppen 12mok2019 - 12 måneders strikkefællesskab.

Rigtig god skaberlyst!

♥ Cecilie

Kontaktinfo: knitableme@gmail.com

-

Cecilie Dam Bertelsen is the woman behind Knitableme. I find my inspiration in the classic Nordic knitwear traditions combined with exciting textures and shapes. Every design is created with the intention of making a garment that never goes out of style and can be passed down through generations. Most patterns are writtin for and to new knitters and it is my mission to inspire more people to join the knitting community.

Happy crafting!

♥ Cecilie

-

Contact info: knitableme@gmail.com - for pattern support please contact your local yarnstore.